torsdag 7 mars 2013

Träningen är i gång

Igår gjorde dag tre på Insanity programmet. Träningen för dagen var Cardio Power & Resistance. Ojojoj power säger jag bara. Mina grannar som går utanför min dörr måste tro att jag är galen. Pustar, hoppar, ramlar ihop på golvet, skriker....  Efter de cirka 40 minuterna, inklusive uppvärmning och stretching ligger mascaran under ögongen och det ser ut som man kastat vatten i hela fejset. Har ni missat vad jag håller på med hittar ni det här Man följer ett schema så allt är väldigt lätt, var sjunde dag är man ledig plus att det finns kostrådgivning. Går man all in ska man räkna kalorier och äta fem gånger per dag. Det största fel många gör är tydligen att de äter för lite och fel. Som vegetarian och gluten är det svårt att följa så jag försöker äta "vettigt", regelbundet med inslag av bakverk ;) Jag gör ju hela grejen för att jag inte vill sluta provsmak bakverk! Vettigt innebär för mig bland annat; mycket bönor, broccoli, bär, "vanliga" grönsaker och nötter.  
Efter träningen åt jag världens (för tillfället) godaste pannkakor. Recept hittar ni här  Igår blev det färska jordgubbar och blåbär till. Såååå gott! Jordisarna kommer från Marocko och är sådär söta som man vill ha dem :) Tackar min närbutik som fortsätter sälja dem för 1 euro. 
I kväll kanske jag ska byta kvällsmat, får väl skörbjugg annars... Sinnesjukt gott är det iaf :) 
Ha en härlig dag! 

Ps. Som på en fråga: den italienska restaurangen jag gillade heter Il Vicoletto Ristorante, uppdaterar det även på inlägget :)

3 kommentarer:

  1. Tack för namnet på den ita.rest.
    H.Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem!! Har försökt att lägga in namn på flera av restaurangerna jag besökt här i Nice plus att jag gjort en flik som heter "På restaurang" så det ska bli lätt att hitta alla ställen jag besökt :)
      Ha en bra kväll och kul att du följer bloggen!

      Radera
  2. Jag måste ju säga att vi har lite konstiga mål du o jag. Du tränar för att kunna äta kaffebröd (du tränar hårt) jag promenerar lite snabbt för att kunna äta rätt mycket godis åtminstone på helgerna. Sjukt va? Ha det bra. Kram

    SvaraRadera