söndag 10 mars 2013

The gift man

Tror någon hörde min önskan igår för idag strålar solen här i Nice :) Efter att ha regnat till och från sen i måndags har solen ääääääntligen hittat hit igen! Kallt som tusan ute men har vi tur stannar solen kvar och värmer upp stan :) 

På Waynes var det helt galet igår. Jag sprang från det att jag kom kl 9 till jag slutade 18.30 men hann faktiskt äta! Inte alltid varken köket eller man själv har tid med det men blev liiiiiiite lugnare under nån timma så då passade vi på. Skitkul var det att jobba!! Som vanligt var det bara jag som serverade och Simon bakom baren men det gick bra - samarbete och kommunikation är verkligen a och o. Det är Rugby - The six nations championship i gång och vi har alltid så mycket mer folk som kommer och tittar på Rugby än fotboll. Tvärtom skulle det säkert vara i Sverige men tydligen inte för engelsmän, irländare och fransmän som majoriteten av våra kunder består av. 

En av stamkunderna kallar vi för the gift man, han kommer alltid med lotter till oss i personalen. En väldigt speciell man i 60-års åldern men såååå snäll och trevlig. Sen ett tag tillbaka kommer han varje lördag när jag jobbar, ger mig och Simon varsin lott och säger att om vi vinner tycker han vi ska åka till Bahamas sen får jag oftast något mer. Igår fick jag en chokladkanin :) Förra veckan en tidning med en kajalpenna i. Annars har jag fått tidning med nagellack, chokladaskar, halsband...
'
Nu ska jag plugga några timmar sen iväg på brunch, vi fick inte bord förrens kl 14 så en liten frukost blev det imorse. En kille ska åka hem till Englad och som sin sista måltid önskade han brunch. Kul tycker jag som aldrig varit där innan och ääääälskar brunch!

Ha en härlig söndag!

1 kommentar:

  1. Ha så kul på din brunch. Låter gott. Här skiner också solen från en klarblå himmel, men när mf kom ner var det -17 det är j.....t kallt. Nu är det -7. Vilken snäll farbror du har, så gullig påskhare, han ser väl på dig att du behöver kalorier.Nu väntar strukning och mangling sedan skall jag inte steka påskhare utan påskyckling. Ha det bra. Kram

    SvaraRadera