måndag 11 mars 2013

Noisette tårta

Nu har jag hittat ett nytt favvostället. Ett bageri som är outstanding. Ohhh precis när jag skriver det här kommer jag på att jag har ju inte berättat för er vart man hittar de bästa macaronerna i Nice (enligt mig såklart). Det lovar jag att göra! Back to La Fragola som bageriet heter, absolut inte speciellt mysigt eller speciell inredning, ett helt vanligt boulangerie men något som inte är helt vanligt är deras bakverk - de är något utöver det vanliga! 
De gör verkligen sjukt fina bakverk som smakar precis som man önskar! 

Det ligger bara två minuter från min skola på väg hem till gamla stan, adressen är 9 Rue Dante. Tror ni det är lätt att gå förbi utan att köpa med sig något? Svaret är nej! 

Hittils är min favorit Noisette tårtan! Vattnas i munnen bara jag skriver ordet! Mmmmmmmmmmmmm!! 

Nu ska jag fortsätta plugga - boken för denna veckas litteratur seminarium är Le ventre de l'atlantique. Jag tycker inte alls är det är übermegaextremtbajs tråkigt att sitta inne framför datorn med översättningar och lexikon när solen gassar utanför, folk går utan jacka och min klasskompisar är på stranden. Inte alls!

4 kommentarer:

  1. Knäppgök - självskylla kallar jag det! Sluta plugga & lägg dig på stranden;) kolla franska filmer på kvällarna så får du språket;) Bra tips från coachen;)) vill du ha fler så ring - får se om jag har tid med nåt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännuett förföriskt ställe. Tack för adress också. Hur många läckra ställen hittar du egentligen? Dags att börja banta innan man ¨åker till Nice snart? Det brukar man vänta med innan man kommer hem annars.
      Lotta

      Radera
    2. Mycket bra tips mamma, förklarar du det då för min lärare när jag vill ha ut min examen i juni?!

      Radera
  2. Ja, Lotta det är helt otroligt vilka ställen det finns här! Idag har jag hittat två nya som jag vill testa - ett av dom verkar vara så bra att jag var tvungen att ringa och fråga öppettiderna - bara för att kolla så det verkligen fanns! Ville bara springa dit men var tvungen att återgå från paus till mer plugg. Killen som startade det stället har varit "head pastry chef" på Sketch som vi var på i London (sjukt coolt ställe!) och jobbat på Ritz i Paris. Bara två av grejerna han gjort... Vågar knappt gå dit - tror jag kommer till himmelriket för bakverk då! Haha ja numera är Nice lika med Insanity för mig och mina bakverks kalorier!!

    SvaraRadera