måndag 4 mars 2013

Café de la Place

Igår blev det alltså beach och lunch med Chloe istället för fete du citron. Hade fått tips om ett ställe som skulle ha riktigt bra desserter, speciellt deras café gourmand skulle vara grym. Testpatrullen, dagen till ära alltså Chole och moi! 
Jag åt en riktigt god risotto, en av de bästa jag någonsin ätit faktsikt. Risotto är en av de "riktiga" maträtterna jag kan äta här. Annars blir det som jag sagt tidigare mycket sallader och varianter av potatis när jag är på restaurang. Finns det en vegetarisk risotto tar jag ofta den, är inte biggest fan av maträtten men helt okej - kan ju inte vara allt för kräsen som vegetarian och glutenintolerant.
Chloe åt en annorlunda ceasarsallad, väldigt starkt kryddad men tydligen god. 
Café de la Place som restaurangen heter ligger på Place Garibaldi. Tar mig cirka fem min att gå dit! Deras uteservering bokstavligen badar i sol hela dagen :) 
Såååå klart var vi tvunga att testa desserter - var ju därför vi kommit! För dagen fanns ingen café gourmand så vi valde en chokladtårta och en tiramisu. Första gången jag åt chokladtårta. Den var god men lite för mastig och enformig. Jag gillar när det är massa kladd och klet på kakor men detta var ett "finare" bakverk. Skulle tro att min morfar som älskar mörk choklad skulle falla pladaskt.
 Deras tiramisu var annorlunda. Har aldrig smakat någon med samma idé som ni ser är själva kletet inte vitt utan beiget. De hade blandat i kaffe med mascarponesmeten. Riktigt gott! 
 När man beställde dessert fick man inte en meny utan servitrisen kom ut men en stor silverbricka med dagens desserter på. SJUKT BRA sätt att visa sin meny på, ni kan ju gissa om man ville ha allt?! Såklart åt man inte visningsexen. 

Rekommenderar absolut Café de la Place. Inte något speciellt ställe egentligen men riktigt bra mat och goda desserter med en uteservering i solen :) 

Ha en härlig måndagskväll! Här skiner solen så man nästan tror det är mitt i sommaren :) Jag sitter inne och pluggar franska men blir pigg av att bara se solen som nu börjat gå ner. Kram på er!! 

1 kommentar:

  1. Wow, ny dator. Vilken skillnad! Nu kan jag se alla dina snålvattensmumsiga efterrätter så mycket bättre;) Ser ju återigen ut som ett ställe vi måååste prova, hehehe.....

    SvaraRadera