fredag 8 mars 2013

Café de la Place - igen!

Wop wop!
Stämningen är på topp här i regniga Nice. Har regnat till och från sen i måndags. I söndags var det sommar, folk gick i shorts men sen vände det totalt! Men regnet stoppar oss inte från att mumsa på smaskiga bakverk och hitta på annat skoj :)
Igår tog jag och min testsmakare Nikita kurs mot ett nytt café, det var stängt så vi gick till ett ställe han visste hade bra efterrätter.  
Vet ni vad det var?
Samma ställe som jag och Chloe var på i söndags - Café de la Place. Var så kasst väder och vi var så kalla att vi att vi satte oss ändå :) Ni kommer ihåg stället som inte hade dessertmeny utan de kom ut med alla dagens desserter på en bricka?! 

Det blev en café gourmand. De hade ju ingen i söndags så jag slog till nu! Citronpajen var riktigt god :)
 Sen måste jag säga att chokladfondant alltid är en favorit hos mig. Älskar när man tar en bit och hela skapelsen öppnas och den rinniga chokladen syns!
 Nikitas val blev en mandelpaj. Mycket god den med. 
Jag frågade om jag inte kunde få vaniljglass men de hade ingen. Tycker det mesta passar bäst med vanilj glass - så gott! 

Ikväll ska jag ut och äta med några från klassen. Ska bli riktigt trevlig! Vi pratade om vart vi skulle och om någon hade ett förslag. Jag har en heeeel lista på restauranger jag vill testa så jag fick ansvaret att boka bord. Önskemålen är lite franskt och absolut inte fiskrestaurang. Det sista lovar jag att det absolut inte blir några svårigheter att uppfylla, finns inte en enda fiskrestaurang på min lista.  

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar